Comisia Europeană a anunțat un pachet de măsuri pentru cresterea numarului de stații de combustibili alternativi în întreaga Europă. Adica de benzinarii bio. "Până în prezent, inițiativele politice au vizat în principal combustibilii și vehiculele, fără a lua în considerare distribuția combustibililor. Măsurile de stimulare au fost lipsite de coordonare și insuficiente." Ce bine ca totusi Comisia recunoaste politica hei-rupista privind energia alternativa.
"Combustibilii curați întâmpină trei obstacole principale: costul ridicat al vehiculelor, un nivel scăzut de acceptare din partea consumatorilor, precum și lipsa stațiilor de reîncărcare și realimentare.
Este un cerc vicios. Nu se construiesc stații de realimentare deoarece nu există suficiente vehicule. Vehiculele nu se vând la prețuri competitive, deoarece nu există cerere suficientă. Consumatorii nu cumpără vehiculele, deoarece au prețuri ridicate și nu există pompe de carburant bio."
Daca aveti rabdare, principalele măsuri propuse sunt:
Biocombustibili: reprezintă deja aproape 5% din piață. Aceștia sunt utilizați în amestec cu combustibili tradiționali și nu necesită nicio infrastructură specifică.
O provocare majoră o va reprezenta asigurarea sustenabilității acestora.
Energie electrică: situația punctelor de încărcare cu energie electrică variază considerabil în UE. Lideri sunt Germania, Franța, Țările de Jos, Spania și Regatul Unit.
Propunerea legislativă a Comisiei prevede să se impună, în fiecare stat membru, un număr minim de puncte de reîncărcare echipate cu o priză comună. Obiectivul este de a avea un număr suficient de puncte de încărcare, astfel încât producătorii de automobile să se poată lansa într-o producție de masă, la prețuri rezonabile.
O priză comună la nivelul UE este un element esențial pentru adoptarea pe scară largă a acestui combustibil. Pentru a pune capăt incertitudinilor de pe piață, Comisia a anunțat astăzi că priza de „tip 2” va servi drept standard comun în întreaga Europă.
Hidrogen: Germania, Italia și Danemarca dețin deja un număr semnificativ de stații de realimentare cu hidrogen, deși unele dintre acestea nu sunt accesibile publicului. Sunt încă necesare standarde comune pentru anumite componente, cum ar fi furtunurile pentru combustibil.
Conform prezentei propuneri, stațiile de alimentare existente vor fi conectate pentru a forma o rețea cu standarde comune, asigurând mobilitatea vehiculelor pe bază de hidrogen. Aceasta se aplică celor 14 state membre care dispun în prezent de o rețea de hidrogen.
GNL: Gazul natural lichefiat - este compus in special din metan, racit la -162 grade Celsius, temperatura la care se transforma in lichid. Este utilizat și de camioane, însă există doar 38 de stații de alimentare în UE. Comisia propune ca, până în 2020, să se instaleze stații de realimentare la fiecare 400 km pe șoselele care fac parte din rețeaua centrală transeuropeană de transport.
GNL-ul mai este utilizat pentru transporturile pe apă, atât maritime, cât și fluviale. Infrastructura GNL pentru alimentarea vaselor este într-un stadiu foarte incipient. Doar Suedia are instalații de buncherare cu GNL la scară mică pentru navele maritime, existând planuri de construire a unor astfel de instalații în alte câteva state membre.
Comisia propune ca, până în 2020 și, respectiv, 2025, să se instaleze stații de realimentare cu GNL în toate porturile principale din UE.
GNC: Gazul natural comprimat este utilizat în principal de automobile. În prezent, un milion de vehicule utilizează acest combustibil, ceea ce reprezintă 0,5% din flotă; sectorul își propune creșterea de zece ori a acestei cifre până în 2020. Propunerea Comisiei va garanta că, până în 2020, vor fi disponibile în întreaga Europă puncte de realimentare accesibile publicului, cu standarde comune, la intervale de maximum 150 km.
GPL: Gaz petrolier lichefiat - este un produs obtinut in rafinarii, compus din propan si butan. Nu este prevăzută nicio acțiune pentru GPL, infrastructura de bază fiind deja stabilită.
Si, cum ce-i mai interesant se dezvaluie la final, comisia spune "modificând reglementările naționale pentru a încuraja investițiile sectorului privat, statele membre vor fi în măsură să pună în aplicare aceste schimbări, fără ca aceasta să implice cheltuieli publice." Cred ca stim deja cum se va pune chestiunea in practica.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu