vineri, 4 februarie 2011

Americanii de la John Deere, mai preocupati de consumul de combustibil decat europenii?

 Petrom scumpeste motorina cu cativa bani
Petrom, compania etalon, scumpeste motorina cu 4 bani, alte companii cu cate 5 bani. Pentru utilizatorul urban, cu un consum de 5 litri la suta de km, poate nu e mult. Dar cand te gandesti la cei cu cel putin 500 de hectare de teren agricol, parca suma incepe sa sune serios. 

In plina criza a carburantilor, americanii de la John Deere par preocupati sa faca motoare economice mai ceva ca europenii. Testele publice facute de catre organisme independente ii arata ca printre cei mai zgarciti cand vine vorba de consumul de motorina. Culmea, taman americanii, care decade au privit nepasatori cum motoarele lor consumau la un drum carburantul pe 3 luni al unei familii de europeni. Acum s-au rasucit, si au dat-o pe zgarcenie, de parca vor sa ajunga sa are cu picatura. Cu atat mai bine, vor face tractoare si mai economice. 


Tractorul John Deere bate patru recorduri legate de consumul de combustibil

Modelele anului 2010 produse de John Deere, tractoarele seriei 8R, continuă să bată recordurile legate de eficienţa consumului de combustibil pentru tractoare mari pentru culturi în rânduri, conform laboratorului  NTTL din SUA (Nebraska Tractor Test Lab - Laboratorul de Testare a Tractoarelor din Nebraska - cel mai cunoscut institut de testare al utilajelor agricole din State) . Seria 8R a demonstrat rezultate deosebite privind economia de combustibil la patru din cele cinci teste care descriu cel mai îndeaproape modul în care aceste tractoare sunt folosite pe câmp.   

În toamna anului 2009, un tractor John Deere 8320R a bătut recordul  precedent, atins de modelul 8430, declarat drept tractorul pentru culturi în rânduri cel mai eficient din punctul de vedere al consumului de combustibil, testat vreodată cu testul prizei de putere la viteza nominală a motorului. Restul de modele 8R şi 8RT introduse pentru 2010 au fost evaluate recent şi un al doilea model din seria 8R, 8295R, a stabilit un nou record pentru eficienţa consumului de combustibil de 225g/kWh în urma aceluiaşi test al prizei de putere, bătând valoarea de 228g/kWh înregistrată de 8320R. 

Batalia acronimelor: EGR versus SCR

"Aceste rezultate dovedesc în mod clar că John Deere este un lider declarat al eficienţei consumului de combustibil, şi că noua abordare legată de recircularea gazelor de eşapament răcite (EGR) pentru îndeplinirea reglementărilor Etapei IIIB (norme intermediare de emisie Tier4) poate genera o excelentă economie de combustibil, fără problemele şi cheltuielile suplimentare pentru al doilea fluid necesar pentru sistemele cu reducere catalitică selectivă (SCR).   

Există numeroase teste înregistrate în rapoartele NTTL care măsoară eficienţa consumului de combustibil al tractoarelor. John Deere consideră că următoarele teste arată cel mai clar cum sunt folosite pe câmp cel mai frecvent tractoarele mari pentru culturi în rânduri:  •    Priza de putere la viteza nominală a motorului  •    Putere maximă la bara de tracţiune  •    Tracţiune de 75% la o viteză redusă a motorului  •    Tracţiune de 75% la putere maximă 

În plus faţă de testul prizei de putere la viteza nominală a motorului, tractorul 8295R a stabilit recorduri NTTL şi la testele la bara de tracţiune pentru putere maximă efectuate pe tractoare mari pentru culturi în rânduri dovedind cel mai eficient consum de combustibil, o tracţiune de 75% la o viteză redusă a motorului şi o tracţiune de 50% la o viteză redusă a motorului. De asemenea s-a apropiat cu 5g/kWh de liderul testului cu o tracţiune de 75% la putere maximă.  Rezultatele testelor NTTL pentru restul tractoarelor din seria 8R, modelele anului 2010, sunt similare, oferind clienţilor o linie completă de tractoare cu roţi şi şenile car pot reduce la minim costurile cu combustibilul şi cheltuielile de funcţionare pentru a generarea puterii necesare. Rezultatele complete ale testelor pentru aceste modele pot fi găsite pe website-ul NTTL.

5 comentarii:

  1. europenii au alta parere depre EGR/SCR
    si la fel si despre consumul JD
    alta este ierarhia

    RăspundețiȘtergere
  2. Aveti perfecta dreptate. Intr-adevar sistemul SCR este binevazut de urmatorii doi competitori din piata ai JD. Ma refer aici la Case IH si la AGCO, care detine un frumos evantai de branduri mari.

    Case IH a decis ca pentru motoarele sub 100 CP sa foloseasca EGR iar pentru cele peste 100 numai SCR. Un studiu al lor arata ca la 1 euro cheltuit pe AdBlue proprietarul castiga 7 euro din diferenta de carburant.

    La fel, motoarele Sisu Power sunt orientate tot spre SCR.

    Am putea spune ca JD, liderul mondial in tehnica agricola, priveste mult mai optimist solutia EGR.

    RăspundețiȘtergere
  3. JD face haz de necaz. Este cred singurul care a ramas pe EGR (racirea gazelor de esapament), luptandu-se sa justifice in fel si chip acest lucru. Uita ca motoarele care folosesc sistemul EGR pentru reducerea noxelor sunt limitate, nu mai pot fi imbunatatite pentru TIER 4B, deci oricum vor trebui sa vina din urma si sa recupereze startul pierdut. Poate ne pregateste ceva!?
    Oricum, SCR este folosit de ani de zile la autocamioane, nu este nou, dar s-a dovedit a fi eficient atat in reducerea poluarii, cat si in reducerea consumului de combustibil si cresterea puterii motorului.Este cu certitudine sistemul viitorului. Sunt sigur ca viata va demonstra ca am dreptate. S-a demonstrat ca se obtine o diferenta de consum de combustibil considerabila. Mihail

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesant. citind comentariul de mai sus mi-am adus aminte de un site vizitat de curand.
    http://www.kraftintelligenz.com/en/cps-magazine.html
    Lectura placuta

    RăspundețiȘtergere
  5. motor cu biomasa uscata .rezolva eliminarea petrolului din agricultura. matei_baidoc@yahoo.fr

    RăspundețiȘtergere