luni, 31 ianuarie 2011

Lemken si-a deschis filiala in Romania

Dupa ani de vanzari in care constructorul german Lemken a vandut in exclusivitate prin Agrocomert Holding si dealerii acestuia, acum compania a preluat vanzarile in propriile maini. Asta nu inseamna ca si-a stricat relatia de prietenie si de afaceri cu Agrocomert. Din contra. Compania timiseana ramane in continuare unul dintre cei mai importanti dealeri al produselor Lemken.

“Noul plan de afaceri al Lemken priveste cu seriozitate piata romaneasca, unde vrea sa obtina cifre mai mari si sa aiba mai multi dealeri, ca in Vest”, explica decizia constructorului, Franz Jakoby, directorul general pentru Romania. El crede ca infiintarea filialei este un proces firesc de evolutie. “Nu vindem, ci doar facem marketing, punem in functiune si scolarizam vanzatorii si oamenii de service ai dealerilor.”

In momentul de fata, produsele Lemken sunt distribuite de Agrocomert Holding S.A. din Timisoara, AgroWest din Cernat, jud. Covasna, Agricola Moldova din Tiganasi, jud. Iasi, ProAgroService din Constanta, Serv Class din Braila, Technoland din Urziceni, Toradu Multiservice din Roman.

Filiala din Romania nu-si propune sa devina foarte mare. Trei ori patru oameni sunt suficienti in primii ani, crede directorul Jakoby. Si doi oameni ultra-specializati pentru service, care sa completeze si sa ajute oricand oamenii de service ai dealerilor. “Lemken este o companie cu un bun renume, apreciaza Franz Jakoby. Suntem cunoscuti pentru cele mai bune pluguri din lume.”

(text preluat de pe www.agrinet.ro)

duminică, 23 ianuarie 2011

intalnire intre Tabara si Radulescu cu VDMA, asociatia germana pentru tehnica agricola

VDMA s-a intalnit ieri la Berlin, în cadrul ''Săptămânii Verzi'', cu ministrul român al Agriculturii, Valeriu Tabără şi secretarul de stat în MADR, Adrian Rădulescu.
VDMA (Asociaţia pentru Tehnică Agricolă din Germania) a solicitat ministrului român al Agriculturii, Valeriu Tabara, sa simplifice derularea investiţiilor realizate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR), transmite Agerpress. VDMA solicita lucruri punctuale: Garantarea unei certitudini în planificare, prezentarea dovezii privind cofinanţarea investiţiilor precum şi evaluarea acestora pe criterii de inovaţie.
Cuvinte frumoase si multa diplomatie
"Firmele germane doresc ca, prin punerea la dispoziţie a unor mijloace moderne de exploatare şi prin investiţii în producţia şi procesarea produselor agricole, să contribuie la construirea unui sector agricol şi a unei industrii alimentare performante în România. Din experienţa primului an de implementare a PNDR în România, firmele germane susţin adaptarea programului pentru utilizarea eficientă a fondurilor în condiţiile în care aprobarea finanţării a durat circa şase luni. Trebuie să se reducă birocraţia în cazul solicitării fondurilor europene pentru a putea respecta timpul de prelucrare prevăzut', a declarat Dirk Startmann, preşedintele Consiliului Româno-German de Cooperare în domeniul agriculturii şi industriei alimentare şi al Grupului Regional Europa Centrală în cadrul VDMA Tehnică Agricolă.
De asemenea, reprezentanţii germani au mai solicitat instrumente de finanţare şi programe de finanţare suplimentare în cazul unor sectoare care presupun cheltuieli mari determinate de costuri şi de forţa de muncă, respectiv în cazul agriculturii ecologice şi sectorului zootehnic. Potrivit acestora, măsurile care susţin serviciile de consultanţă pentru fermieri ar trebui publicate în paralel cu procedurile curente de aplicare pentru alte măsuri întrucât fermierii au nevoie de consultanţă pentru planificare pe termen lung a investiţiilor lor. În prezent acestea sunt publicate doar după validarea celor mai importante instrumente de finanţare din program.
Tabără a menţionat că una dintre ţintele principale ale României este mecanizarea agriculturii pentru reducerea costurilor de producţie, iar tehnologie agricolă germană este deja recunoscută.
"În Romania exista o necesitate puternică de maşini agricole performante, chiar în marile exploataţii agricole, şi consider că vor câştiga cei care vor avea utilaje şi echipamente care gestionează resursele de apă şi sol. Avem nevoie de diversificare pe care cred că tehnologia agricolă din Germania o poate oferi', a precizat ministrul Agriculturii.
Secretarul de stat, Adrian Rădulescu, s-a plâns reprezentaţilor germani că toţi marii producători de echipamente agricole, prezenţi în România, inclusiv cei germani, au un mare defect: nu oferă service în timp util. "Service-ul este un defect al tuturor companiilor prezente pe piaţă românească deoarece se aşteaptă mult după o piesă minoră. De exemplu, în perioada secerişului, eu, ca agricultor, am nevoie de o piesă poate în câteva ore, nu în zile sau săptămâni. Consider că agricultorul se va îndrepta, în curând, numai către cel care va asigura şi service-ul echipamentelor în timp util". Se simte ca secretarul de stat vine din lumea agricultorilor.

joi, 20 ianuarie 2011

conferinta Kuhn la SIMA, Paris

O stire interesanta mai mult pentru colegii din presa:

In cazul in care participati la SIMA Paris 2011, firma Kuhn va avea o conferinta de presa Duminica 20 febr, ora 17:00 in limba Engleza si Marti 22 Februarie ora 17:00 in limba Franceza. Colegii din presa care sunt interesati sa participe la eveniment sunt rugati sa o contacteze pe Diana Sava de la IPSO Agricultura pentru a confirma prezenta lor direct la Kuhn, inainte de eveniment. 

O fi frumos Parisul in februarie? La cat de mediatizat ca destinatie turistica este orasul acesta, eu cred ca daca puneau SIMA in vara, nu aveau nici 30% din vizitatori. Si nici expozantii nu ar fi ajuns toti chiar in fiecare zi de targ.

miercuri, 19 ianuarie 2011

Al 3-lea Summit mondial despre masini agricole




Pe 20 si 21 februarie se va desfasura la Paris summit-ul "AgriEvolution 2011", in acelasi timp cu expozitia SIMA. Summitul mondial, care are ca preocupare lumea masinilor agricole, este la a 3-a editie. Prima data a fost organizat la Roma in 2008, un an l-au sarit, in 2009, apoi a mai fost organizat in 2010, in Orlando, Statele Unite.  Acum, la Paris, va ajunge la a 3-a editie.

Agrievolution are ambitia sa coaguleze in aceeasi sala cei mai importanti manageri ai lumii, ai lumii echipamentelor agricole, si sa le adreseze cateva intrebari. Tema principala se roteste in jurul schimbarilor care vor avea loc in agricultura viitorului, si cum poate industria de masini agricole sa ajute fermierii in a tine pasul cu aceasta evolutie.

Organizatorii anunta si o lista de figuri cheie, marturisesc ca toti necunoscuti mie, politicieni si corporatisti de top. Asadar, un eveniment interesant pentru cei care urmaresc cu atentie aceasta lume fascinanta, a masinilor agricole.http://www.agrievolution2011.org/

luni, 17 ianuarie 2011

un nou site Krone

De Anul Nou, constructorul de masini agricole Krone si-a relansat site-ul. Designul este acum mai luminos, modern, cu adevarat restructurat. Navigarea este mult imbunatatita. Paginile despre produse ofera informatii detraliate despre toate echipamentele Krone, inclusiv o optiune de download pentru brosuri, recenzii, comentarii si chiar filme cu utilajele in actiune.
Utilizatorii site-ului pot solicita si identifica usor inclusiv piesele de schimb originale, si exista in plus un hot-line pentru clienti.
Biblioteca de imagini a Krone pusa la dispozitia mass-media a capatat si ea proportii noi, fiind acum mult mai cuprinzatoare.
Noile aplicatii Krone informeaza fermierii despre ultimele noutati in tehnica agricola, sau identifica usor cel mai apropiat service Krone.
Site-ul www.krone.de este disponibil in 5 limbi: germana, engleza, franceza, rusa si ceha.

vineri, 14 ianuarie 2011

Pasta de masurat cantitatea de apa din rezervor

Pe afara, chimistii au pus demult in circulatie o pasta speciala cu care se poate verifica daca motorina contine apa. O metoda ieftina si mai ales simpla: se unge un bat lung, ori joja, si se introduce in rezervor. Pasta, in mod normal este maro, dar isi modifica culoarea la contactul cu hidrocarburile, devenind purpurie. Costa 80 de lei si e distribuita in Romania de Algae-X. Din pacate, folosind-o, unii vor avea ghinionul sa vada cum apa se face ca un vin (doar la culoare).

IPSO a lansat un site John Deere

De curand IPSO Agricultura a lansat un site dedicat John Deere in limba romana. La adresa www.johndeere.ro, fermierii pot gasi informatii despre masinile si utilajele agricole JD, piese de schimb, conditii de finantare etc. Foarte bine gasita harta din meniul Gasire dealer, unde sunt publicate toate cele 12 filiale IPSO din tara. Site-ul merita vizitat cu rigurozitate si pentru pagina Download, din meniul Info Center. Acolo sunt postate fisiere PDF cu ofertele de moment ale dealerului. Acum de pilda este o promotie la combine cumparate in presezon, cu o dobanda de 5%.

MAP - Masini Agricole Performante organizeaza Integra 2011 Arad

Anul 2011 este in mod clar un an decisiv pentru agricultorii care doresc sa acceseze Fonduri Europene si, in mod particular, masurile:

1.2.1. “Modernizarea exploatatiilor agricole”,
1.2.3. “Cresterea valorii adaugate a produselor agricole si forestiere” si
3.1.2. “Sprijin pentru crearea şi dezvoltarea de micro-întreprinderi”

Din acest motiv INTEGRA 2011 este ocazia ideala pentru gasirea solutiilor usoare si competitive atat la nivel de finantare, de consultanta si oferta tehnica adecvata
necesitatilor Dumneavoastra.

Agricultorii care nu pot sau nu doresc accesarea Fondurilor Europene vor putea gasi solutii excelente (ca de exemplu finantare cu avans 0% cu plata la recolta si leasing atractiv pentru silozuri) pentru a putea face fata investitiilor dorite.

O alta noutate absoluta la INTEGRA 2011 va fi lansarea unui produs nou si atractiv pentru de finantare pentru infiinantarea culturilor impreuna cu Intesa Sanpaolo Bank.
Avand in vedere ca INTEGRA a devenit un adevarat eveniment unde fermierii au putut gasi solutii concrete si profesionale si unde organizatorii pot oferi prompt o
cale de rezolvare la nevoile lor, va asteptam la Centrul Expozitional din Arad, Calea Aurel Vlaicu nr. 300, pavilion B, sa fiti alaturi de noi.

text MAP-Masini Agricole Performante SRL

ce citim azi?

 
Dragos Serban de la recolta.eu a scos un nou produs pe piata: site-ul mecanizatorul. 

Interesanta initiativa lui, mai ales ca a facut din recolta.eu o agentie de stiri agricole virtuala, un fel de hotnewz sau ziare.ro al fermierilor. Imi place ca printre comentatori sunt semnaturi care ii acrediteaza noul produs. Asa ca eu am dat ctrl-d, sa nu mai stau sa scriu adresa de fiecare data in bara de stare. Am de gand sa intru destul de des. Dragos, domnule, mult succes in demersul tau, si la cat mai multe articole interesante. :)


P.S. intr-adevar, nu mergea corect link-ul. Acum am remediat problema.

marți, 4 ianuarie 2011

Un nou logo Tadis Agro

Material preluat de pe site-ul Profitul agricol




 
De anul viitor, compania Tadis Agro va avea un nou logo. Diferentele fata de cel vechi sunt sesizabile. Culorile au ramas aceleasi: negru, verde, galben, pe fundal alb. Noul logo se deschide cu un camp de 12 brazde, deasupra carora pluteste un soare galben cu sapte raze.
Desenul este urmat de numele companiei, Tadis Agro, scris complet cu majuscule aldine cursive (in limbajul modern al computerelor, este echivalentul formatului bold italic, cand textul este usor inclinat la dreapta).
“Noul logo a fost conceput pentru a arata un nou Tadis Agro,” explica Stefan Gavrila, marketing product manager in cadrul companiei. “Anul viitor va fi unul nou, cu provocari multiple. Tadis Agro va fi mult mai vizibil in teren, la demonstratii tehnice si expozitii. De asemenea, avem un service redimensionat, care sa tina pasul cu vanzarile si nevoile viitoare, si vanzatori cu acoperire reala pe fiecare judet din tara”.
In ultimul an, imaginea Tadis Agro a avut parte de mai multe imbunatatiri, realizate la sugestia brandului locomotiva al firmei, producatorul de tractoare si combine Case IH.
Astfel, de-a lungul anului 2010, Tadis Agro a deschis, fara fast si fara invitati, cateva puncte noi de vanzari, la Oradea, Slobozia, Braila, Cluj si anul viitor va da in folosinta alte doua puncte, la Constanta si Craiova. De asemenea, vechiul centru pe care Tadis il avea inchiriat la Bontida, Cluj, a fost mutat acum in comuna Jucu, unde au o hala inchiriata numai pentru utilajele lor. In momentul de fata, Tadis Agro are 63 de angajati in intreaga tara. Iar anul viitor si-au facut planul sa ajunga la 75-80 de oameni.
Sediul central este in Bucuresti, str. Hristo Botev nr. 28, sector 3, email: office@tadis.ro

luni, 3 ianuarie 2011

la sfarsitul lunii se deschide Saptamana Verde la Berlin

"Ministerul Agriculturii va cheltui 720.000 lei, circa 171.400 euro, pentru participarea României la cel mai mare târg de agricultură din Europa, Saptamana verde de la Berlin. La ediţia din anul 2010 a expoziţiei au fost prezenţi 1.600 de expozanţi din 56 ţări, care au expus pe o suprafaţă de 115.000 metri pătraţi." informeza Gandul. (Deh, boala grea, asta, a statisticilor goale, care nu spun nimic esential. Cati vizitatori sunt? Cine sunt ei? cine sunt cei 1.600 de expozanti? Una inseamna 1.600 de constructori de utilaje, ca la SIMA, alta 1.600 de producatori de medicamente, furaje si genetica animala, ca la EuroTier, alta 1.600 de mici producatori si tarani.)

De ce ii trebuie ministerului sa participe la acest targ? Citez dintr-o cronica mai veche de pe recolta.eu: "Ministerul Agriculturii din Romania este prezent la Berlin cu un stand national in care firmele din ţara noastră vor expune o gamă diversificată de produse, cum ar fi: miere şi produse apicole, preparate din peşte, vinuri, fructe de pădure, ceaiuri şi extracte din plante, brânzeturi, produse specifice satului românesc, precum şi mâncare tradiţională romanescă: sărmăluţe, mititei, bulz, etc." Va dati seama ce interesant a fost. Nu mai comentez  despre traditionalele sarmalute, mititei si mai ales etc; le-a analizat Sorin Minea mai demult intr-o conferinta savuroasa.

Este participarea la expozitie o afacere pentru exporturile romanesti de produse agricole? E normal sa promovam produse traditionale asa aiurea prin Europa, si sa platim asta din banii publici? Cum se vor intoarce acei bani inapoi? Nu cred ca din pestele afumat de Bucovina care va fi vandut de producatorii romani peste hotare. Si nici din branza de Sibiu ce ar lua calea vestului, cel atat de nepriceput la branza, de numai Franta are vreo mie de sortimente.

Modelul de targ traditional incepe sa ne cuprinda imaginatia atat de tare, incat il consideram unic si vrem sa il exportam. Crede insa cineva ca vesticii nu isi cunosc traditiile si vor privi cu jind la ale noastre? Si pe deasupra,  sa se si scotoceasca in buzunar sa cumpere niscaiva produse romanesti, macar sa se amortizeze investitia ministerului? Eu am senzatia ca acolo fermierul este mai conservator ca al nostru. Si cumparatorul mai nationalist cand vine vorba de a alege pe ce da banii.

Asadar, cui foloseste aceasta expozitie? de care marturisesc ca nu am citit pana acum in presa decat sporadic, pe jumatati de pagina cel mult. Adica mai putin decat se scrie despre Indagra la doua luni dupa ce s-a incheiat. Sa fie Berlinul in ianuarie o mecca a gospodinelor europene in cautare de chilipiruri?